Smoothie time

Då gör jag ett nytt försök, att ha smoothies till mellanmål.

I min PMS fas (som tydligen börjar tidigare denna månad) så har jag en period med illamående, extrem hunger, illamående, extrem hunger osv. Otroligt frustrerande. Det jag har lagt märke till är att jag behöver äta oftare då, för att slippa illamående och hålla sockerbalansen i schack. Lite som att vara gravid, utan att vara det. Vem önskar det då?

Så istället för att äta grekisk yoghurt (som också kan vara en bidragande faktor) så tänkte jag röra ihop lite smoothies att ha med mig på jobbet samt köra som mellis hemma. Jag hade helst velat undvika att se ingredienserna men då blir det ingen smoothies gjord.

Jag tänkte börja med att prova dessa:

JuiceEn juice för immunförsvaret

SmoothieEn glad smoothie

Jag kommer att prova recepten ur denna bok:

BokJag kommer att följa upp dessa drycker med vad jag tyckte om dem, det mina vänner kallas för ärliga recensioner.

Jag var ju så smart när jag låg och hade vilo-dag. Jag fotade recepten och skickade till min kära sambo, som enkelt hittade ingredienserna i affären. Det är vad jag kallar smart inhandling 🙂

VilolägeSport på tv ger möjlighet till utveckling, läser om hälsan istället.

Det svåra kommer nog bli att ha alla färska ingredienser hemma för att göra dessa, utan att de hinner bli gamla. Jag måste ju planera min mat-vecka. Vi får se hur det går. Nu börjar jag morgonen med smoothien ovan.

En bra start på dagen, hur startar du din?

 

Vad säger du?