Yoga Challenge & träningstips – Sponsrad video

Just nu sitter jag och tar igen lite bloggning som jag inte riktigt hunnit med. Jag hade sista arbetsveckan förra veckan och nu tar kroppen igen sig, i kombination med att PMS-monstret självklart vägrar flytta ut.

Jag har varit sådär förlamande trött den senaste veckan och bara “hängt i”, nu väntar jag bara på att monstret ska flytta så att svullnader och trötthet rinner ut. Svullnaderna blir ju desto värre när det är så här varms som det har varit de senaste dagarna också. Hade jag kunnat fösa ut den jäkeln så hade jag gjort det för länge sedan.

Eftersom det är som det är så har jag faktiskt inte orkat fullfölja min yoga challenge, min kropp tar ju sådan stryk av så lite. Jag klarade 5 dagar även denna gång, det måste ju säga en del när min kropp säger ifrån. Antingen orkar den inte använda musklerna varje dag eller så är det perioden just nu. Jag ska göra en ny test period om ett tag men lägger upp det lite annorlunda då. Då blir det nog varannan dag.

Är det någon som testat Alpina landslagets träningstips? Jag såg videon och insåg att jag faktiskt gör en hel del av övningarna när jag yogar, det är grymma grejer.

Jag ska nog lyssna extra mycket på det där med maximalt antal gånger bara. Mitt mål är ju att klara detta, om målet så är långt bort. Dessa träningstips kan nog absolut vara till hjälp.

Behöver du lite hjälp på traven med träningen? Och vill du hellre träna hemma än på gymmet? Då har Frida Hansdotter och Jens Byggmark från Alpina landslaget lösningen för dig – de har tillsammans med sin tränare Ville Bylin tagit fram grymma men enkla övningar som passar både nybörjaren och proffset. I videon har de givetvis på sig sina coola Big Macträningstights – ingen garanti för att övningarna blir lättare såklart, men definitivt lite roligare… De går igenom klassiker som frivändningar, utfall och jägarvila (Jens klarade över 30 minuter!) men också övningar som till exempel:

– Enbensbenböj: du behöver en bänk, balans (eller en kompis) och, om du har riktigt starka ben, en vikt. Frida får det att se lätt ut i videon men testa själv…
– Multisquat: byt benbredd och vinkel på fötterna för att komma åt fler benmuskler! Jens visar hur.

Varning – övningen Bollbron är till för de med extremt stark bål och grym muskelkontroll – till och med Jens såg lite medtagen ut efter den… Kika på videon och hitta just din favorit.

 

 

Inlägget är sponsrat

Vad säger du?